Graag uw mening !

About jangdevos
I'm an IT/IS professor, a late Baby Boomer, married with Ann and father of Hélène and Willem, a Stones fan and interested in almost everything. I work at the UGent (campus Kortrijk), Belgium. My research domain are: IT Governance in SMEs, IT/IS Security, IT Management, IT Project Management, IT Trends and IT/IS failures.

3 Responses to Graag uw mening !

  1. Filip Burm says:

    Ik denk dat KMO-IT zijn nut goed bewezen heeft. Kijk maar naar de bezettingsgraad van de seminaries van het afgelopen jaar en naar de vele positieve commentaren die de deelnemers na elk seminarie hadden.

    Op basis van de reacties die uit de kmo markt komen is er zéér duidelijk nood aan een dergelijk project.

  2. Steven Habex says:

    Ik hoorde bij mijn klanten (vooral KMO’s) vrij weinig bekendheid over het initiatief en als men ze wèl kende was er dikwijls wat argwaan over overheidsinstanties. Angsten die men aanhaalde waren administratieve rompslomp en het feit dat het (ik probeer samen te vatten) toch niet mogelijk is dat een overheidsinstantie ‘een degelijke ondernemingsgezinde technische materie beheerst’.

    Ik heb zelf geen ervaring met hen, dus wil niet oordelen, maar ben er zeker van dat men daar goede initiatieven had (zelf enkele prima seminaries meegedaan). Ik geloofde ook sterk in het concept van de audits (die ik zelf ook doe als kmo portefeuille adviseur), want er valt echt nog enorm veel te verbeteren binnen de Vlaamse KMO’s op gebied van IT. Jammer dat dit nu verwatert.

  3. Jeroen Persyn says:

    Kennis die KMO-IT in de loop der jaren heeft opgebouwd mag zeker niet verloren gaan. Ik begrijp dat er vanuit de Vlaamse overheid besparingen moesten plaatsvinden maar dit moet wel doordacht gebeuren. Op zowel Federaal en Vlaams vlak is een goede doorvertaling van de digitale agenda (Europese visie op ICT richting 2020) nodig. Waar is de visie/het kader op vlak van ICT en digitalisering (voor overheid, bedrijven, burgers, enz….)? Welke rol moet de overheid hierin spelen? Waarom niet een instantie als KMO-IT versterken en laten samenwerken met beroepsfederaties, sectororganisatie, kenniscentra,…?

    Persoonlijk vind ik dat er bij de bedrijven nog veel werk is op vlak van management, bedrijfsprocessen en ICT. Alles inzetten op innovatie lijkt me zeker geen goede stap. Kortom, tijd om na te denken over de rol van de overheid en zeker versnippering zeker tegen te gaan.

    Jeroen

Leave a Reply

